Został niecały miesiąc na zgłoszenie do CRBR
Do 13 lipca jest czas na zgłoszenie informacji o beneficjentach rzeczywistych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).
Obowiązek ten dotyczy spółek, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przed dniem wejścia w życie przepisów o CRBR, tj. przed 13 października 2019 r. Spółki wpisane do KRS po tym dniu zgłoszeń do CRBR dokonują nie później niż w terminie 7. dni od dnia wpisu do KRS.
– Przypomnijmy, że obowiązkiem zgłoszenia danych i ich aktualizacji do Rejestru objęte są spółki: jawne, komandytowe, komandytowo-akcyjne, z ograniczoną odpowiedzialnością, proste akcyjne (od 1 marca 2021 r.), akcyjne, z wyjątkiem spółek publicznych w rozumieniu ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych. Zgłoszenie do CRBR należy złożyć elektronicznie. Nie trzeba uiszczać od niego żadnych opłat. Kluczowe jest tu jednak samo ustalenie beneficjenta rzeczywistego, co ważne, w inny sposób aniżeli na potrzeby podatkowe (poboru WHT) – podkreśla Michał Nielepkowicz, doradca podatkowy, wspólnik w Thedy & Partners.
Jeśli potrzebujecie Państwo wsparcia przy dopełnieniu obowiązków związanych ze zgłoszeniem, zapraszamy do kontaktu.