Thedy & Partners o ustawie o doręczeniach elektronicznych: Przy e-Doręczeniach trzeba uważać na terminy
Ustawa o doręczeniach elektronicznych zakłada powszechne wdrożenie adresów do e-Doręczeń. Głównie tą drogą ma odbywać się korespondencja między podatnikami a skarbówką.
Choć od tej zasady będą wyjątki i np. w sytuacji, gdy dostarczenie pisma drogą elektroniczną będzie niemożliwe bądź w przypadku, gdy przepisy odrębne przewidują możliwość dokonywania doręczeń z wykorzystaniem także innych sposobów organ podatkowy będzie mógł doręczyć podatnikowi pismo z pominięciem e-Doręczeń.
– Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) będzie realizowana przez Pocztę Polską. Wpis adresu do e-doręczeń do bazy tych adresów będzie skutkował zawarciem umowy z Pocztą. Korespondencja w ramach realizacji PURDE będzie dostępna do pobrania przez adresata przez 25 dni od daty jej nadania. Po tym terminie nieodebrana korespondencja będzie usuwana. Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE nie będzie mogła przekraczać 15 MB (wraz z załącznikami). Co ważne, usunięcie korespondencji ze skrzynki doręczeń spowoduje usunięcie ze skrzynki doręczeń również dowodów powiązanych z daną korespondencją. Choć podatnik będzie mógł zażądać ich udostępnienia, bo dokumenty będą archiwizowane w PUDRE przez 36 miesięcy – wskazuje Michał Nawrot, konsultant w Thedy & Partners.