Zgłoszenia do CRBR do 17 lipca
Ministerstwo Finansów uporało się z kłopotami technicznymi związanymi z bramką, przez którą przedsiębiorcy są zobowiązani do przesyłania zgłoszeń o beneficjentach rzeczywistych.
Problemy z przesyłaniem zgłoszeń trwały od poniedziałku 13 lipca 2020 r., który był ostatnim dniem na przesyłanie informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Powodem tej sytuacji mógł być fakt, że tylko w poniedziałek do rejestru wpłynęło 20 tys. zgłoszeń, co zakłóciło poprawne działanie systemu. W efekcie MF przesunęło początkowo termin przesłania informacji do 14 lipca, a następnie termin został przesunięty do czasu usunięcia awarii. Dziś MF poinformowało o naprawie systemu i ostateczną datą na przesłanie zgłoszeń jest piątek 17 lipca.
– Przypomnijmy, że do jutra zgłoszenia do CRBR muszą wpłynąć od spółek zarejestrowanych w KRS przed 13 października 2019 r. Przedsiębiorstwa zarejestrowane po tej dacie składają zgłoszenia w ciągu 7 dni od rejestracji. Rejestr beneficjentów rzeczywistych ma przede wszystkim zapobiegać nadużyciom związanym z praniem brudnych pieniędzy. Istotne jest również to, że wspomniane opóźnienia w działaniu systemu do przesyłania zgłoszeń nie mają żadnych negatywnych skutków dla przedsiębiorców, co ministerstwo podkreśla w swoim komunikacie – wyjaśnia Piotr Kalemba, doradca podatkowy, menedżer w Thedy & Partners.