Firmy z Wielkiej Brytanii bez przedstawiciela w Polsce
Ministerstwo Finansów zwolni z obowiązku ustanawiania przedstawiciela podatkowego dla celów VAT m.in. firmy z Wielkiej Brytanii i Norwegii.
Jest projekt rozporządzenia, który taką preferencję przewiduje. Zgodnie z jego przepisami podatnik zarejestrowany dla celów VAT w Polsce, jeżeli posiada siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium państwa trzeciego, z którym została zawarta umowa w zakresie współpracy administracyjnej, zwalczania oszustw i dochodzenia należności w obszarze podatku VAT, tj. Królestwa Norwegii albo Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, nie ma obowiązku ustanawiania przedstawiciela podatkowego.
– O obowiązku ustanowienia przedstawiciela podatkowego przypominaliśmy z początkiem roku dla firm brytyjskich, które przez Brexit z dniem 1 stycznia 2021 r. stały się państwem trzecim. Teraz MF przepisami rozporządzenia chce ten obowiązek znieść. Co więcej, przepisy te mają mieć moc obowiązywania wsteczną, tj. od 1 stycznia 2021 r. – wskazuje Andrzej Kapczuk, doradca podatkowy, wspólnik w Thedy & Partners.
Projekt: Projekt (rcl.gov.pl)