Posiadanie systemów do wystawiania faktur nie musi ułatwić przejścia na KSeF
Samo posiadanie dziś systemu do wystawiania faktur w firmie nie oznacza, że przejście na obowiązkowy KSeF w lipcu przyszłego roku będzie łatwiejsze. Kluczowe będzie uporządkowanie obecnych systemów, najlepiej poprzez ujednolicenie (o ile to możliwe), a następnie ich integracja z KSeF.
– Jeśli w firmie jest stary system finansowo-księgowy do fakturowania bądź więcej niż jeden, konieczna może być zmiana systemu bądź uporządkowanie obecnych kilku, aby dojść do jednego. Następnym krokiem będzie ustalenie z dostawcą systemu, jaki dodatkowy moduł czy funkcjonalność pomogą w integracji z KSeF. Najtrudniejsze zadanie z pewnością będzie przed firmami, które z żadnych systemów dziś nie korzystają – choć w dzisiejszych czasach trudno w to uwierzyć. One bowiem będą musiały zdecydować, jaki system wybrać i przejść na zdigitalizowaną formę fakturowania, aby móc finalnie korzystać z KSeF – wyjaśnia Łukasz Woźniak, menedżer w Thedy & Partners.
Nie wiesz, jak przygotować swoją organizację na nowy KSeF? Skontaktuj się z nami.
Zapraszamy do kontaktu: Grzegorz Arczewski i Łukasz Woźniak – odpowiedzą na pytania w zakresie KSeF.